Obecnie kiedy coraz więcej aktywności przenosi się do Internetu, również firmy coraz częściej decydują się oferować swoje usługi i produkty właśnie tam. Nic w tym dziwnego - w końcu to właśnie w Internecie możemy pozyskać największą ilość nowych klientów i zwiększyć dochody naszej firmy. Czym dokładnie jest wizytówka Google oraz jak skutecznie ją zoptymalizować? Już za chwilę wszystko stanie się jasne!

Co to jest wizytówka Google moja firma?

Wizytówka Google moja firma jest bezpłatnym profilem działalności, na którym możemy wybrać, jakie informacje będą wyświetlać się zarówno w wyszukiwarce Google, jak i na mapach. Zamieszczenie pinezki na mapie z lokalizacją naszej firmy lub umieszczenie podstawowych informacji o działalności w wyszukiwarce są prostymi narzędziami, które większość przedsiębiorstw bagatelizuje. Jest to duży błąd, zważywszy na potencjał, jaki posiada Internet oraz sama wyszukiwarka Google. To bardzo wygodny sposób dotarcia do klientów, ponieważ wyświetla te same informacje o działalności w obu tych miejscach. Wizytówka Google zawiera takie informacje jak:

  • udostępnione przez nas zdjęcia
  • informacje o naszej firmie
  • lokalizację działalności
  • informacje o kategorii usług
  • opinie od innych osób
  • przycisk z wezwaniem do działania

Bardzo przydatnym rozwiązaniem jest to, że za jej pośrednictwem klienci widzą informacje o naszej działalności w każdym miejscu w Internecie. Bez znaczenia czy natrafią na naszą firmę na mapach Google, czy w wyszukiwarce, zobaczą dokładnie te same dane, które udostępniliśmy i w prosty sposób poznają usługi, jakie oferujemy. Poprzez konfigurację wizytówki firmy Google możemy również w widocznym miejscu umieścić przycisk z wezwaniem do działania.

Zrzut ekranu komputera z widokiem wizytówki Google moja firma

Jak założyć wizytówkę firmy w Google?

Strona sieciowa jest jednym z najprostszych sposobów reklamowania swojej działalności jednak przez to, że musimy zmierzyć się z bardzo dużą konkurencją, wymaga od nas posiadania odpowiedniej wiedzy. Samo utworzenie wizytówki wraz ze zgłoszeniem praw do firmy jest bardzo prostą czynnością możliwą do wykonania w kilku krokach. Nie warto jednak bagatelizować sprawy, ponieważ nieprofesjonalnie wykonana wizytówka firmy w Google z pewnością nie zachęci potencjalnych klientów do skorzystania z oferowanych przez nas usług i produktów. Tworząc wizytówkę sieciową, warto posiąść odpowiednią wiedzę bądź wynająć specjalistę, który zajmie się za nas wszystkimi najważniejszymi rzeczami.

Wizytówka firmy Google jest rozwiązaniem zupełnie darmowym i jeśli ktoś żąda od nas opłaty za umieszczenie lokalizacji firmy na mapach Google, możemy mieć pewność że jest to oszust. Wizytówka w Google posiada jednak trzy dodatkowe opcje płatne, które mogą jeszcze bardziej zwiększyć zainteresowanie naszą działalnością. Są to:

  • Zamieszczenie płatnej reklamy w Google Maps - bardzo prosty i wygodny sposób pozyskania klientów. Zamieszczenie płatnej reklamy za pomocą Google Ads sprawia, że nasza firma jest lepiej widoczna oraz pozycjonuje się na szczycie wyszukiwania.
  • Podjęcie współpracy z agencją zewnętrzną - jeśli nie masz wystarczającej ilości czasu na zarządzanie profilem firmy, możesz podjąć współpracę z firmą zewnętrzną. Na rynku istnieje wiele działalności tego typu, oferujących usługi od zarządzania dużymi firmami i setkami osób, po indywidualnych konsultantów w małych działalnościach.
  • Wirtualny spacer w technologii Street View - wynajmując fotografa zatrudnionego przez Google możemy wykupić wirtualny spacer po naszej działalności.

Jak zarządzać wizytówką Google?

Zarządzanie wizytówką firmy w Google jest z pozoru bardzo proste, jednak wymaga od nas posiadania odpowiedniej wiedzy. Jeszcze do niedawna dostępna była aplikacja Google Moja Firma, jednak obecnie zastąpiła ją nowa wersja Map Google. Aplikację możemy w łatwy sposób pobrać, aby z poziomu naszego telefonu mieć dostęp do wszystkiego, co ważne w naszej wizytówce. Dzięki niej możemy wykonywać takie czynności jak:

  • promować swoją firmę - z poziomu aplikacji możemy dodawać nowe zdjęcia oraz wpisy, które będą stale zwracać uwagę klientów
  • komunikować się z klientami - możemy odpowiadać na pytania klientów i dodawać komentarze do ich opinii, bardzo ważny aspekt, aby zjednać sobie nowych klientów
  • edytować profil - z pomocą aplikacji możemy edytować informacje o naszej firmie oraz aktualizować godziny otwarcia, oraz menu

Warto wspomnieć, że prowadzenie wizytówki Google wymaga od nas odpowiedniego podejścia do klienta poprzez wstawianie odpowiednich zdjęć (zawsze wysokiej jakości) oraz aktualnych informacji. Na rynku powstaje coraz więcej firm, które zajmują się prowadzeniem stron internetowych firm oraz właśnie wizytówki firmy Google. Pokazuje to, jak ważną i odpowiedzialną sprawą jest posiadanie wysokiej jakości witryny.

Pamiętajmy, że to właśnie wizytówka jest często miejscem pierwszego kontaktu pomiędzy klientem a naszą firmą i od niej zależy czy klient zdecyduje się skorzystać z naszych usług. Prowadząc ją, powinniśmy więc zamieszczać tam tylko wysokiej jakości zdjęcia oraz wpisy, a także pamiętać o aktualizowaniu wszystkich informacji oraz wprowadzanych zmian, aby nie wprowadzić klientów w błąd.

***