Co kryje się pod skrótem SEO? Jest to bardzo interesujące zagadnienie. To właśnie dzięki SEO możesz znaleźć takie, a nie inne wyniki wyszukiwania. Jest to niezbyt skomplikowane narzędzie, z którego możesz korzystać bez specjalistycznej wiedzy. Już podstawowe informacje na temat temat wprowadzą Cię w świat SEO i pozwolą Ci na zbieranie owoców w postaci coraz większego ruchu na Twojej stronie internetowej. 

SEO - co to jest i czym się zajmuje?

SEO z angielskiego oznacza Search Engine Optimization. Jest to więc proces, który ma za zadanie zoptymalizować stronę internetową tak, by była ona widoczna w wyszukiwarkach, np. Google. Dzięki odpowiedniej optymalizacji Twoja strona internetowa będzie cieszyć się większą ilością odwiedzin, a to może przekładać się bezpośrednio na Twoje przychody, jeśli prowadzisz sklep internetowy. 

Dobra optymalizacja SEO przygotowuje Twoją stronę internetową, by wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce na jak największą liczbę słów lub fraz kluczowych. Frazy i słowa kluczowe to zapytania, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce, by znaleźć rozwiązanie swoich problemów (np. "wymiary walizki w bagażu podręcznym"). Pozycjonowanie Twojej strony na takie frazy sprawi, że większa liczba potencjalnych klientów ją odwiedzi.

Czym zajmuje się SEO? Jest to cały proces, którego pierwszy krok polega na określeniu Twojej grupy docelowej oraz problemów, z którymi się ona mierzy. Frazy kluczowe, na które Twoja strona będzie optymalizowana, dotyczą właśnie tych zagadnień. Drugi krok ma za zadanie przekonanie wyszukiwarek np. Google, by pokazywały one właśnie Twoja stronę internetową, gdy użytkownik wpisze określną frazę kluczową w wyszukiwarce. Dobre SEO dba o to, by Twoja strona była godna zaufania i chętnie odwiedzana przez użytkowników.

Osoba uczestnicząca w abstrakcyjnym wyścigu o pozycje w wyszukiwarce

Co to są działania SEO?

Warto dowiedzieć się, jakie są działania SEO, by nie szukać po omacku co może zadziałać. Wiedząc, jakie procesy optymalizacyjne musisz wdrożyć, osiągniesz zamierzone efekty. Do działań SEO należą:

  • optymalizacja treści (np. artykułów, opisów kategorii, produktów, oferty),
  • optymalizacja struktury witryny, by była przyjazna zarówno użytkownikom, jak i robotom indeksującym (np. czytelne menu, linkowanie wewnętrzne),
  • optymalizacja warstwy technicznej (czyli m.in. dostosowanie strony dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, szybkość wczytywania strony internetowej),
  • optymalizacja użyteczności strony, by budziła zaufanie użytkowników (np. przejrzystość treści, ilość wyświetlanych reklam),
  • pozyskiwanie linków zewnętrznych, czyli takich, które z innych stron internetowych będą przekierowywać na Twoją (szczególnie popularne na blogach). 

Dbając o te czynniki sprawisz, że Twoja strona będzie pojawiać się coraz częściej i coraz wyżej w wynikach wyszukiwania. 

Co się składa na pozycjonowanie?

Oprócz wcześniej wymienionych elementów SEO, można je podzielić także na dwa zupełnie różne obszary działań:

  • on-site,
  • off-site. 

Działania on-site to te, które są bezpośrednio powiązane z Twoja stroną internetową. Zadania związane z pozycjonowaniem on-site to m.in. tworzenie treści, które odpowiadają na potrzeby i problemy użytkowników, przygotowanie meta title oraz meta description, a także optymalizacja techniczna. 

Zadania off-site są związane z Twoją stroną internetową, ale nie odbywają się w jej obrębie. Należy do nich chociażby pozyskiwanie linków, które będą przekierowywać na Twoją witrynę z innych stron internetowych (np. blogów, portali informacyjnych lub specjalistycznych). By zadbać o off-site warto także tworzyć wpisy gościnne na innych portalach oraz zadbać o swoją wizytówkę Google. 

Dlaczego SEO jest ważne?

Znajomość SEO jest bardzo ważna, jeśli chcesz działać bez pomocy agencji zajmującej się optymalizacją i pozycjonowaniem. Prawidłowe i dobrze wykonane pozycjonowanie strony internetowej sprawia, że pojawia się ona w wynikach wyszukiwania osób, które będą Twoimi potencjalnymi klientami. 

SEO marketing jest więc konieczny, jeśli prowadzisz sklep internetowy. Użytkownicy nie trafią do niego, jeśli nie będzie prawidłowo zoptymalizowany. Odbiorcy mają niewiele czasu, dlatego też przeważnie klikają w pierwsze wyniki wyszukiwania. Nie musisz posiadać konkurencyjnych cen ani nawet wyróżniających się produktów. Dobra optymalizacja sprawi, że właśnie Twój sklep internetowy będzie odwiedzany najczęściej. Dlatego też zadbanie o SEO jest tak ważne - przekłada się ono na Twoje przychody. 

 

Co jest najważniejsze w SEO?

Elementem, którego nie można pomijać jest audyt SEO, na podstawie którego można stwierdzić, które działania będą konieczne i zaplanować je. Podczas audytu można także wykryć wszelkie błędy związane z SEO. Ważna jest także analiza konkurencji. Na tej podstawie ustala się plan działania i cały proces optymalizowania strony. W SEO ważne są tak naprawdę wszystkie, nawet niewielkie kroki, takie jak: zadbanie o meta title, meta description, intuicyjne korzystanie z Twojej strony internetowej oraz odpowiednio szybkie wczytywanie strony, a także treści, które będą niosły wartość dla użytkowników.

***