Planujesz zlecić firmie projektowanie stron internetowych? A może zamierzasz zrobić to samodzielnie? Niezależnie od tego, powinieneś wiedzieć, jakie elementy sprawią, że Twoja witryna stanie się bardziej skuteczna. W tym artykule piszemy o tych składowych, o których zdecydowanie warto pamiętać - ich brak może sprawić, że użytkownicy zdecydują się na współpracę z Twoją konkurencją. Dowiedz się więcej!

Tworzenie stron internetowych – o jakich elementach trzeba pamiętać?

Jeśli zależy CI na własnej stronie internetowej, sprawdź, o jakich aspekt nie powinieneś zapomnieć.

Logo i nazwa

Chcesz założyć stronę internetową, aby promować firmę? W takim razie zwróć uwagę na logo oraz nazwę przedsiębiorstwa. Co więcej, elementy te powinny znaleźć się w widocznym miejscu, tak aby użytkownik od razu wiedział, gdzie się znajduje i czego może oczekiwać, będąc na danej witrynie. Jeśli nazwa Twojej firmy nie mówi sama za siebie, warto dodać hasłowy opis działalności, taki jak np. „drogeria”, „producent odzieży BHP”. Ważne, aby w mgnieniu oka klient zrozumiał, w czym Twoja firma może mu pomóc. Wszystkie te informacje powinny być czytelne i umieszczone najlepiej u góry strony. Jeszcze lepiej, jeśli logo będzie aktywne i po kliknięciu będzie przekierowywało na stronę główną.

Funkcjonalna nawigacja

Jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych, bardzo ważna jest również funkcjonalna nawigacja. Mamy tu na myśli menu, którego nie powinno zabraknąć w żadnej witrynie – to tak jakby w restauracji nie było spisu oferowanych dań. Istotne są także inne przyciski, które pozwalają poruszać się po różnych podstronach. Wszystkie te elementy powinny być zaprojektowane tak, aby klient jak najszybciej mógł wykonać określoną czynność, a więc np. napisać wiadomość, dokonać zakupu czy też przetestować narzędzie w wersji demo. Zwróć uwagę na to, aby ilość kliknięć, która jest do tego wymagana, była ograniczona do minimum.

Baner lub slider

Pierwszym elementem, który widzi zwykle użytkownik po wejściu na stronę, jest baner lub slider. Baner to po prostu grafika z tekstem, slider to z kolei narzędzie pozwalające przewijać slajdy (z grafikami i tekstem). Warto te obszary wykorzystać i umieścić na nich najistotniejszy komunikat, w postaci zdjęcia i hasła. Co więcej, może to być nie tylko firmowy slogan, ale też informacja o aktualnych promocjach. Należy zaznaczyć, że o ile slidery są atrakcyjne wizualnie, o tyle nie sprzyjają lepszemu pozycjonowaniu. Czasem więc warto postawić na klasyczny baner z napisami, który z kolei pozytywnie wpływa na SEO.

Formularz kontaktowy

Twoja strona internetowa ma przede wszystkim generować nowych klientów? Jeśli tak, zadbaj o formularz kontaktowy. Dzięki niemu będzie się łatwiej komunikować użytkownikom z Tobą lub Twoimi pracownikami. Formularz kontaktowy może znajdować się nie tylko w zakładce „Kontakt”, ale też u dołu każdej podstrony – wówczas szansa na nawiązanie relacji będzie jeszcze większa. Warto dodatkowo umieścić na stronie swój numer telefonu (np. w górnym jej rogu), tak aby klient nie musiał go szukać.

Ikony przekierowujące mediów społecznościowych

Prowadzisz fanpage na Facebooku, Pintereście, Instagramie lub LinkedInie? Jeśli tak, szkoda byłoby, gdyby Twoi klienci tam nie dotarli. Warto im to ułatwić i umieścić ikony przekierowujące do wybranych social mediów – dzięki temu użytkownicy nie będą musieli samodzielnie ich szukać. Co więcej, odnośniki do serwisów społecznościowych mogą znajdować się praktycznie na każdej podstronie, najlepiej w nagłówku lub stopce.

Polityka prywatności i pliki cookies

Jeśli zależy Ci, aby strona spełniała wszystkie wymogi prawne, zadbaj o politykę prywatności. Należy w niej uwzględnić informacje o tym:

  • kto jest administratorem danych osobowych,
  • jak można się skontaktować z administratorem,
  • w jaki sposób dane są zbierane i wykorzystywane,
  • jakie uprawnienia posiada użytkownik.

Dzięki temu Twoja witryna będzie zgodna z RODO. Oprócz tego, jeśli chodzi o tworzenie stron, potrzebny będzie komunikat informujący o tym, że dana witryna korzysta z plików cookies. Zgodnie z art. 173 Prawa Telekomunikacyjnego jest to niezbędne. Aby móc go wprowadzić na stronę, wystarczy skorzystać z wtyczki „Cookie Consent”, a następnie odpowiednio ją zoptymalizować.